Мої уроки


Proiect didactic la matematică 
clasa a 3-a 
Înv. R. V. Baș 


Obiectul: Matematica
Subiectul: Consolidarea adunării și scăderii în scris a numerelor de trei cifre în cadrul rezolvării exercițiilor și problemelor.
Tipul lecției: de consolidare
Forma petrecerii: de cercetare
Obiective:
1.Consolidarea adunării și scăderii în scris a numerelor de trei cifre în cadrul rezolvării exercițiilor și problemelor.
2.Dezvoltarea gândirii logice a elevilor, a memoriei a imaginației, a creativității.
3.Educarea dragostei față de obiectul matematicii, lărgirea orizontului general de cunoaștere, educarea unei personalități, care ar putea să înfrunte orice obstacol în viață.
Materiale și utilaje: Neet-book, machetul sistemului solar,machete cu planete,fișe,planșe.


                                    Desfășurarea orei

I. Organizarea clasei și formarea unui climat psihologic favorabil


Dragi copii, astăzi la lecție am invitat mulți oaspeți de onoare. Ia priviți cât de bogată și frumoasă a devenit clasa noastră. Hai să ne întoarcem și să salutăm oaspeții, dăruindu-le câte un zâmbet.

(-Bună ziua și bine ați venit la lecția noastră de matematică.)

-Ne întoarcem, ne dăruim câte un zâmbet și ne așezăm.

II. Motivarea cunoștințelor (slaid 3)


Matematica seamănă cu o moară : dacă vei turna în ea boabe de grâu , veți obține făină, dar dacă veți turna tărâțe , tărâțe veți obține.

-Ce așteptați de la această lecție ?

( - să aflăm lucruri noi , să fie interesantă ... )

-Ca lecția să fie pe măsura așteptărilor , trebuie să muncim , că doar vă spuneam și altădată , pân ajunge pâinea pe masă , râuri de sudori se varsă.

III. Actualizarea cunoștințelor

1. Explozie stelară:(slaid 4)


-Acum veți răspunde foarte repede la întrebările mele și la fiecare răspuns corect veți lipi câte o steluță:

-Ce operații aritmetice cunoaștem noi ?

-Care este semnul adunării ( scăderii ) ?

-Cum se numesc numerele care se înmulțesc (rezultatul )

-Cum se numesc numerele care se scad ( rezultatul )

-Ce operație efectuăm la auzul cuvântului „câtul ”?

-Cum se află scăzătorul necunoscut ?

-Câte zeci în total sunt în numerele : 230   460    720 ?

-Ce proprietate are operația de adunare ?

-Ce am primit ? ( un cer cu stele , o explozie stelară )

-Acum eu voi pune o stea care este cea mai apropiată de pământ - Soarele, care ocupă 99 % din masa totală a sistemului solar . Ziua lumina soarelui este atât de puternică , încât nu vedem nici o stea pe cer.

2. Anunțarea formei de petrecere a lecției:(slaid 5)



- Astăzi la lecție noi vom fi cercetași. Vom cerceta Sistemul Solar.Vă spuneam eu altă dată că oamenii trimit roboți pe planete pentru a le studia . Îi programează și ei le aduc de acolo informații. Unii se întorc , alții sunt distruși de viruși.
Astăzi vom programa și noi roboți și îl vom trimite spre planete ca să ne aducă informații.Ca robotul nostru să nu fie distrus , în fața noastră stau diferite însărcinări. Pregătiți carnetele cu notițe ( caietele ) și pornim la drum.(Pământ)

3. Calcul oral : ( slaid 6 )


suma numerelor 400 și 200 ; diferența numerelor 230 și 50 ; produsul numerelor 8 și 9 ; câtul numerelor 72 și 9 ; diferența numerelor 600 și 120 ; diferența numerelor 900 și 240 .

a). Informații despre Pământ.(slaid 7 )



4. Minuta caligrafică ( dictare matematică )  (slaid 8)


Programăm robotul spre Planeta Mercur.

Scriem cel mai mare număr de două cifre ; scriem precedentul celui mai mare număr de trei cifre ; scriem numărul care arată câte grade are unghiul drept ; scriem numărul care arată în cât timp Pământul face o rotație completă  în jurul axei sale ; scriem numărul care arată câte zile are anul bisect.( 99 , 998 , 90 , 24 , 366  , vecinii lui 799 ( 798 , 800.)
b) . Informații despre Planeta Mercur .( slaid 9 )


5. Testare : lucrul diferențiat : ( slaid 10 )

Pogramăm robotul pentru Planeta Venera.

-Problemă ;



-Ecuații

-Exerciții



c) . Informații despre Planeta Venera . ( slaid 11 )


6. Jocul „Adevărat - Fals ” ( slaid 12 )



Programăm roborul pentru Planeta Martie.

-Perimetrul este suma lungimilor tuturor laturilor (A)
-Orice număr înmulțit cu 1 ne dă 1 (F)
-Triunghiul care are un unghi drept se numește dreptunghic (A)
-Adunarea în scris a numerelor de trei cifre începe cu adunarea sutelor (F)
-Km este o unitate de măsură a masei (F)
-Orice număr înmulțit cu zero ne dă zero (A)


d) . Informații despre Planeta Martie . (slaid 13 )

7. Lucrul cu manualul (explicație )



e) . Informații despre Planeta Jupiter . (slaid 14)

8 .Lucrul independent : exerciții în scris ( slaid 15)

Programăm robotul pentru Planeta Saturn .
(943 , 384 , 840 , 920 , 613 , 910 , 601 , 951 . )
f) . Informații despre Planeta Saturn .(slaid 16)

9.Lucrul în grup - Problemă (slaid 17)







Programăm robotul pentru Planeta Uranius .

g) . Informații despre Planeta Uranius (slaid 18)

10. Minuta de înviorare (slaid 19)


Progrmăm robotul pentru Planeta Neptun .

h) . Informații despre planeta Neptun .(slaid 20)


11 . Problemă cu analiză


Programăm robotul pentru Planeta Pluton .

i) . Informații despre Planeta Pluton (salid 21)

IV. Bilanțul lecției (slaid 22)


V. Aprecierea cunoștințelor


-Cum credeți ce am turnat noi astăzi în moară ?
-Din făină ce coacem ?
(Se împarte colacul )

VI . Tema pentru acasă

Problema 684 , Ex. 683












3 коментарі:

  1. Цей урок- твір мистецтва, а ви найкраща в світі вчителька!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Ви дуже вимоглива, акуратна, талановита, завжди справедлива й добра. Ви просто й доступно пояснюютє важкі теми й поняття. Мені здається, що ви знаєте геть усе й до вас можна звернутися з будь – яким питанням. Родіка Василівна - майстер своєї справи , яка вміє знайти підхід до кожного учня!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Дорогі мої колеги, щиро вам дякую і кажу вам, що справжнім учителем можна стати після кількох років роботи в хорошому творчому педагогічному колективі, тобто серед вас!!!

    ВідповістиВидалити