Proiect didactic la matematică
clasa a 3-a
Înv. R. V. Baș
Obiectul: Matematica
Subiectul: Consolidarea adunării și
scăderii în scris a numerelor de trei cifre în cadrul rezolvării exercițiilor
și problemelor.
Tipul lecției: de consolidare
Forma petrecerii: de cercetare
Obiective:
1.Consolidarea adunării și
scăderii în scris a numerelor de trei cifre în cadrul rezolvării exercițiilor
și problemelor.
2.Dezvoltarea gândirii logice a
elevilor, a memoriei a imaginației, a creativității.
3.Educarea dragostei față de
obiectul matematicii, lărgirea orizontului general de cunoaștere, educarea unei
personalități, care ar putea să înfrunte orice obstacol în viață.
Materiale și utilaje: Neet-book, machetul
sistemului solar,machete cu planete,fișe,planșe.
Desfășurarea orei
I. Organizarea clasei
și formarea unui climat psihologic favorabil
Dragi copii, astăzi la
lecție am invitat mulți oaspeți de onoare. Ia priviți cât de bogată și frumoasă
a devenit clasa noastră. Hai să ne întoarcem și să salutăm oaspeții,
dăruindu-le câte un zâmbet.
(-Bună ziua și bine
ați venit la lecția noastră de matematică.)
-Ne întoarcem, ne
dăruim câte un zâmbet și ne așezăm.
II. Motivarea
cunoștințelor (slaid 3)
Matematica seamănă cu o moară : dacă vei turna
în ea boabe de grâu , veți obține făină, dar dacă veți turna tărâțe , tărâțe
veți obține.
-Ce așteptați de la această lecție ?
( - să aflăm lucruri
noi , să fie interesantă ... )
-Ca lecția să fie pe
măsura așteptărilor , trebuie să muncim , că doar vă spuneam și altădată , pân
ajunge pâinea pe masă , râuri de sudori se varsă.
III. Actualizarea
cunoștințelor
1. Explozie stelară:(slaid
4)
-Acum veți
răspunde foarte repede la întrebările mele și la fiecare răspuns corect veți
lipi câte o steluță:
-Ce operații
aritmetice cunoaștem noi ?
-Care este semnul
adunării ( scăderii ) ?
-Cum se numesc
numerele care se înmulțesc (rezultatul )
-Cum se numesc
numerele care se scad ( rezultatul )
-Ce operație efectuăm
la auzul cuvântului „câtul ”?
-Cum se află
scăzătorul necunoscut ?
-Câte zeci în total
sunt în numerele : 230 460 720 ?
-Ce proprietate are
operația de adunare ?
-Ce am primit ? ( un cer cu stele , o
explozie stelară )
-Acum eu voi pune o
stea care este cea mai apropiată de pământ - Soarele, care ocupă 99 % din masa
totală a sistemului solar . Ziua lumina soarelui este atât de puternică , încât
nu vedem nici o stea pe cer.
2. Anunțarea formei
de petrecere a lecției:(slaid 5)
- Astăzi la lecție
noi vom fi cercetași. Vom cerceta Sistemul Solar.Vă spuneam eu altă dată că
oamenii trimit roboți pe planete pentru a le studia . Îi programează și ei le
aduc de acolo informații. Unii se întorc , alții sunt distruși de viruși.
Astăzi vom programa
și noi roboți și îl vom trimite spre planete ca să ne aducă informații.Ca
robotul nostru să nu fie distrus , în fața noastră stau diferite însărcinări.
Pregătiți carnetele cu notițe ( caietele ) și pornim la drum.(Pământ)
3. Calcul oral : (
slaid 6 )
suma numerelor 400 și
200 ; diferența numerelor 230 și 50 ; produsul numerelor 8 și 9 ; câtul
numerelor 72 și 9 ; diferența numerelor 600 și 120 ; diferența numerelor 900 și
240 .
a). Informații
despre Pământ.(slaid 7 )
4. Minuta caligrafică
( dictare matematică ) (slaid 8)
Programăm robotul
spre Planeta Mercur.
Scriem cel mai mare
număr de două cifre ; scriem precedentul celui mai mare număr de trei cifre ;
scriem numărul care arată câte grade are unghiul drept ; scriem numărul care arată
în cât timp Pământul face o rotație completă
în jurul axei sale ; scriem numărul care arată câte zile are anul bisect.(
99
, 998 , 90 , 24 , 366 , vecinii lui 799
( 798 , 800.)
b) . Informații despre
Planeta Mercur .( slaid 9 )
5. Testare : lucrul
diferențiat : ( slaid 10 )
Pogramăm robotul
pentru Planeta Venera.
-Problemă ;
-Ecuații
-Exerciții
c) . Informații despre
Planeta Venera . ( slaid 11 )
6. Jocul „Adevărat -
Fals ” ( slaid 12 )
Programăm roborul
pentru Planeta Martie.
-Perimetrul este suma
lungimilor tuturor laturilor (A)
-Orice număr înmulțit
cu 1 ne dă 1 (F)
-Triunghiul care are
un unghi drept se numește dreptunghic (A)
-Adunarea în scris a
numerelor de trei cifre începe cu adunarea sutelor (F)
-Km este o unitate de
măsură a masei (F)
-Orice număr înmulțit
cu zero ne dă zero (A)
d) . Informații despre
Planeta Martie . (slaid 13 )
7. Lucrul cu manualul
(explicație )
e) . Informații despre
Planeta Jupiter . (slaid 14)
8 .Lucrul independent
: exerciții în scris ( slaid 15)
Programăm robotul
pentru Planeta Saturn .
(943 , 384 , 840 , 920 , 613 , 910 , 601 ,
951 . )
f) . Informații despre
Planeta Saturn .(slaid 16)
9.Lucrul în grup -
Problemă (slaid 17)
Programăm
robotul pentru Planeta Uranius .
g) .
Informații despre Planeta Uranius (slaid 18)
10. Minuta de
înviorare (slaid 19)
Progrmăm
robotul pentru Planeta Neptun .
h) .
Informații despre planeta Neptun .(slaid 20)
11 . Problemă
cu analiză
Programăm
robotul pentru Planeta Pluton .
i) .
Informații despre Planeta Pluton (salid 21)
IV. Bilanțul
lecției (slaid 22)
V. Aprecierea
cunoștințelor
-Cum credeți
ce am turnat noi astăzi în moară ?
-Din făină ce
coacem ?
(Se împarte
colacul )
VI . Tema
pentru acasă
Problema 684
, Ex. 683
Цей урок- твір мистецтва, а ви найкраща в світі вчителька!!!
ВідповістиВидалитиВи дуже вимоглива, акуратна, талановита, завжди справедлива й добра. Ви просто й доступно пояснюютє важкі теми й поняття. Мені здається, що ви знаєте геть усе й до вас можна звернутися з будь – яким питанням. Родіка Василівна - майстер своєї справи , яка вміє знайти підхід до кожного учня!!!
ВідповістиВидалитиДорогі мої колеги, щиро вам дякую і кажу вам, що справжнім учителем можна стати після кількох років роботи в хорошому творчому педагогічному колективі, тобто серед вас!!!
ВідповістиВидалити